EĞİTİMDE OYUNLAŞTIRMA UYGULAMALARININ ÖĞRENEN MOTİVASYONUNA ETKİSİNİN CLASS DOJO UYGULAMASIYLA İNCELENMESİ

Author:

Year-Number: 2021-119
Yayımlanma Tarihi: 2021-08-11 21:49:51.0
Language : Türkçe
Konu : Sosyal Bilimler Eğitimi
Number of pages: 402-412
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

Eğitimde karşılaşılan zorluklardan biri, öğrencilerin öğrenme sırasındaki motivasyonlarını kısa sürede kaybetmeleridir. Class Dojo uygulaması, öğrenme sürecinde öğrenenin katılımını ve başarısını arttırmada coğrafya öğretim sürecine entegre edilebilir. Bu çalışmada da bir oyunlaştırma uygulaması olan Class Dojo programının öğrencilerin motivasyonuna etkisi incelenmektedir. Çalışmanın uygulama süreci bütüncül tek durum çalışması olarak desenlenmiştir. Araştırma verileri Özel Ada Temel Lisesi 9. Sınıf öğrencileri ile görüşmeler ve süreçteki öğretmen gözlemleriyle derlenmiştir. Bu çalışmanın alan yazındaki diğer çalışmalardan farkının, ülkemiz okullarında yaygın biçimde kullanılan Class Dojo uygulamasının coğrafya dersi bağlamında öğrenme motivasyonuna etkilerinin değerlendirildiği bir çalışma olmasıdır. Araştırma sonuçlarının analizi sonucunda 9. Sınıf coğrafya ders süreçlerinde oyunlaştırma uygulamalarının öğrenen motivasyonunu artırdığı, öğretim sürecini sürdürülebilir kıldığı, öğrenci ve öğretmen performanslarında artış sağladığı ve süreci eğlenceli hale getirdiği görüşüne ulaşılmıştır.

Keywords

Abstract

One of the difficulties in education is that students lose their motivation in learning as soon as possible. The Class Dojo application can be integrated into the geography teaching process to enhance learners’ participation and success in the learning process. In this study, is examined that the effect of the Class Dojo program, which is a game application, on the motivation of the students. Lawshe technique is used in practice. The application process of the work is designed as a holistic one-case study. The research data was collected with interviews with 9th grade students at Private Ada High School and observations of teachers in the process. It is understood that the difference of this study from other studies in the field is the study examine the effects of the Class Dojo application for learning motivation in the context of geography lesson. As a result of the analysis of the research, in the 9th class geography course processes, it has been reached that motivation of playing has increased the motivation in education process has become sustainable, students and teachers’ performances have been increased and the process has become fun.

Keywords