MEINDERT HOBBEMA'NIN ESERLERİNİN YORUMLANMASI ÜZERİNDEN 17. YÜZYIL HOLLANDA RESİM SANATINDA “GERÇEKLİK”

Author:

Year-Number: 2018-68
Yayımlanma Tarihi: null
Language : null
Konu : Sanat Tarihi
Number of pages: 558-567
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

"Resim", 17. yüzyıl Hollandası’nın en önemli sanatsal etkinliği olarak addedilir. Bu dönemde Hollanda resim sanatında Klasisizmin etkisi izlense de; mimarlıkta olduğu gibi resim sanatında da yalnızca klasik ölçülere bağımlı kalınmamıştır. Günümüzde Hollanda'daki müzeleri ziyaret edenler, 17. yüzyıl ressamlarının tablolarındaki manzaralarla karşılaştıklarında, günümüzdeki Hollanda manazaralarının benzerliğine şaşırmaktadırlar. Yaklaşık üç yüzyıl öncesine ait Johannes Vermeer’in (1632-1675) "Gezicht op Delft" (Delft Manzarası, 1660-1661) isimli tablosundaki benzerlik insanları oldukça etkilemektedir. Tıpkı Meindert Hobbema’nın (1638-1709) çalışmalarında olduğu gibi. Bu çalışmada Meindert Hobema'nın sanat anlayışı ve 17. yüzyılın Hollanda resim sanatında "altınçağ" olarak kabul edilmesinin sebepleri; "gerçeklik" olgusu bağlamında irdelenmeye çalışılacaktır. Hollanda "altınçağı"nın kültürel başarıları, standartları itibariyle olağanüstüydü; fakat içerikleri bu başarıları özellikle ilginç kılar. Nitekim farklı pek çok manzara ressamı oldukça gerçekçi çalışmalar yapmıştır. 17. yüzyıl Hollandası’nda ressamlar tarafından pek çoğu eşi benzeri olmayan teknik olarak yenilikçi ve başarılı olarak yorumlanabilecek, tam olarak sayısı bilinmeyen azımsanmayacak sayıda eser ortaya konmuştur.

Keywords

Abstract

“Painting”, is accepted as the most artistic activity in the 17th century. Although classical impact is seen at Dutch painting art at this period as in architecture as well as painting art were not stick to classical rules. Nowadays, people visiting museums in the Netherlands when they meet17th century painters,they are surprised at similarities of Dutch views in their paintings. Similarities, nearly belonged to three hundred years ago, Johannes Vermeer’s (1632-1675) "Gezicht op Delft"(Delft View, 1660-1661)named painting affect people deeply. As it happened in Meindert Hobbema’s (1638-1709) works. This study will try to analyze artistic style of Meindert Hobbema and reasons of 17th century why it was accepted as “golden age” in the reality concept. Cultural successes at the golden era of The Netherlands by way of their standards were extraordinary but contexts and these successes of them were interesting. On the other hand, many landscape painters made realist paintings in the 17th century and in the Netherlands a lot of unique, technically new and successful not known certain numbers of them and not despised works emerged.

Keywords