HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE EĞİTSEL OYUN KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARI VE TUTUMLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ

Author :  

Year-Number: 2025-160
Yayımlanma Tarihi: 2025-01-06 12:11:17.0
Language : Türkçe
Konu : Temel Eğitim
Number of pages: 310-326
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

Bu araştırmanın amacı, eğitsel oyun yönteminin ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin hayat bilgisi dersi akademik başarısı ve tutumuna etkisini belirlemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmada kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışma 2022-2023 eğitim öğretim yılında Kırşehir ili merkez ilçesindeki bir devlet okulunda iki farklı sınıfta öğrenimlerini sürdüren 33’ü deney grubunda, 32’si ise kontrol grubunda olmak üzere 65 üçüncü sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada kullanılan verileri toplamak için akademik başarı testi ve hayat bilgisi dersine yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sürecinde başarı testi ve tutum ölçeğinden elde edilen veriler SPSS 20 paket programından faydalanılarak istatistiksel olarak çözümlenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre eğitsel oyun temelli etkinliklerle yürütülen hayat bilgisi dersinin öğrencilerin akademik başarıları üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığı, öğrencilerin derse yönelik tutumları üzerinde ise anlamlı bir etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca hayat bilgisi dersinde eğitsel oyun kullanımının öğrencilerin kalıcılık düzeyine etkisinin olmadığı belirlenmiştir.

Keywords

Abstract

The purpose of this research is to determine the effect of the educational game method on the academic success and attitude of 3rd grade primary school students in life sciences course. In the research, a quasi-experimental design with a pretest-posttest control group, one of the quantitative research methods, was used. Conveniently accessible sampling method was used in the study. This study was carried out in the 2022-2023 academic year with 65 third-grade students, 33 of whom were in the experimental group and 32 of whom were in the control group, studying in two different classes at a public school in the central district of Kırşehir province. Academic achievement test and attitude scale towards life sciences course were used to collect the data used in the research. During the research process, the data obtained from the achievement test and attitude scale were analyzed statistically using the SPSS 20 package program. According to the results obtained, it was concluded that the life sciences course carried out with educational game-based activities did not have a significant effect on the academic achievement of the students, but had a significant effect on the students' attitudes towards the course. In addition, it was determined that the use of educational games in the life sciences course had no effect on the students' permanence level.

Keywords


                                                                                                                                                                                                        
  • Article Statistics