Bu araştırmanın amacı resim sanatının başat konularından biri olan kadının toplumsal açıdan hangi yönleriyle ele alındığı, hangi ideolojiler bağlamında nasıl bir forma büründüğü ve toplumsal yapıda hangi değişimleri geçirdiğini incelemektir. Kadının toplumsal düzende belirli kodlar üzerinden etiketlendirilmesi, ötekileştirilmesi ve metalaştırılıp ürün olarak sunulması, bir takım kültürel değişimler, teknolojik ilerlemeler, değer erozyonu ve demografik değişiklikler gibi etkenlere bağlanabilir. Toplumsal dejenerasyonun arttığı bir ortamda bu süreçten etkilenen kadın imgesinin sanata da konu olmaması kaçınılmazdır. Özellikle 1960’lı yıllarla birlikte feminizm gibi bazı toplumsal hareketlerin tartışma konusu haline gelen kadının mevcut kimliği ve görsel imgeleminin daha demokratik ve eşitlikçi bir zeminde sunulması gerekliliğini doğurmuştur. Bu eksende cinsellik, erotizm ve müstehcenlik gibi kavramlar üzerinden kadının resim sanatı bağlamında ne tür ifade araçlarıyla temsil edildiği ve konumlandırıldığı da sorgulanmalıdır.
The aim of this research is to examine the aspects of women, one of the dominant subjects of painting, in which social aspects they are addressed, in which ideologies they take a form and what changes they undergo in the social structure. The labeling of women in the social order through certain codes, their marginalization and their commodification and presentation as a product can be attributed to factors such as a number of cultural changes, technological advances, value erosion and demographic changes. In an environment where social degeneration is increasing, it is inevitable that the image of women affected by this process will not be a subject in art. Especially since the 1960s, the current identity of women and their visual imagination, which became a subject of discussion in some social movements such as feminism, have led to the necessity of presenting them on a more democratic and egalitarian basis. In this context, it should also be questioned what kind of means of expression women are represented and positioned in the context of painting through concepts such as sexuality, eroticism and obscenity.