Sanat bir ifade aracı olarak, somut veya soyut olanı, olabilirliği, olması gerekeni, olabileceği cisimleştirir. Sanatın inandırıcılığı da buradan gelir. Gerçeklik yeniden yaratma ediminde nesnellik kazanır. Var olanı değil olmayanı ortaya koymakla, heyecanı, mutluluğu, öğrenmeyi, arzuyu, isteği, merakı, gizemi vb. duyguların tatminini sağlar. Aslında sanat kendi yasasına tabidir bu nedenle sanata bakış açısı öznel bir duyulanım ister. Sanatın iz düşümü zamanın ruhunu bir gerçeklik veya olgusal bir değer olarak yansıtır. Eleştirel veya tatmin duygusu eş zamanlı olarak sanatın geldiği noktayı belirler. Sanat nesnesi, ilkel sanat döneminde deneyimsel bir olguyu takip eder, modernizmle birlikte kavram ve teorilere daha fazla yaslanma ihtiyacı duyar. Sanatın gelişimi; tarihsellik veya ilerlemeci yasaya göre, kendi sanat rejimine tabi olmak koşuluyla değişir, dönüşür. Sanat her zaman özgürlük sorunuyla başı derde girmiştir. Üretilmesinde ve idrak edilmesinde, her devirde bağımsız kalabilme mücadelesi içinde olmuştur. Sanat bilinci, akıl yetisi ve evrensel yaratıcı duyguyla birlikte hareket eder. Sanat kuruluşunu hazırlayan nedenlerle, mevcut siyasal iktidar arasında her zaman ters bir ilişki vardır. Hayatın gerçekliği, sanat rejiminin kendi yasalarında gerçekliğe kavuşur.
As a means of expression, art embodies the concrete or the abstract, the possibility, what should be, what could be. This is where the credibility of art comes from. Reality gains objectivity in the act of recreation. By revealing what does not exist, not what is, we can Express excitement, happiness, learning, desire, desire, curiosity, mystery, etc. It gives satisfaction to the emotions. In fact, art is subject to its own law, so the point of view on art requires a subjective feeling. The projection of art reflects the spirit of time as a reality or a factual value. The sense of critique or satisfaction simultaneously determines the point of art. The art object follows an experiential phenomenon in the primitive art period and need stolean more on concepts and the ories with modernism. The development of art, changes, transforms, on the condition that it is subject to its own artist icregime, according to historicity or progressive law. Art has always been in trouble with the problem of freedom. It has been in a struggle to remain independent in every era in its production and understanding. Art consciousness moves with the ability of reason and universal creative feeling. There is always an inverse relationship between there a sons that prepared the art establishment and the current political power. There ality of life become sreality in the aws of the art regime tself.