Bir müzik eğitimcisinin sahip olması gereken en temel özelliklerden biri kendini müzikle ifade edebilmesidir. Eğitimcinin çalgı çalması, kendini çalgı üzerinden müziksel yolla ifade etmesi için önem kazanmaktadır. Bireysel çalıcılığının iyi olmasının yanı sıra birlikte müzik yapma becerisi eğitimci açısından beklenen en önemli özelliklerdendir. Bireysel çalıcılığında belli bir noktaya gelen eğitimci adayı bireyler, orkestra ve oda müziği eğitimi sayesinde birlikte müzik yapabilme fırsatı bulurlar. Bu tarz eğitim orkestraları için ise repertuar oldukça sınırlı kalmaktadır. Orkestra repertuarları genellikle büyük senfonik orkestralara veya ileri düzeyde müzik yapabilen oda orkestralarına yöneliktir. Eğitim orkestraları için ortaya çıkan bu repertuar açığına yönelik güncel çalışmalar yapılması, eğitim müziği bestelemenin işlevsel bir koludur. Hem günceli yakalayabilmek, hem de mevcut eseri eldeki orkestraya adapte edebilmek, müzik eğitiminin en önemli alan açıklarından biridir. Bestecilik, başlı başına yeni bir yaratım alanı olarak karşımıza çıkarken, eğitim müziği besteciliği daha teknik bir alanı ifade etmektedir. Bir müzik eğitimcisinin orkestrasyon aktarımı yapabilmesi için çalgı bilgisi, orkestrasyon bilgisi, müziksel işitme yeteneği, armoni bilgisi ve eşlik bilgilerine hakim olması ve bu konuda uygun örnekleri inceleyip tüketmiş olması gerekmektedir. Bu çalışmada, müzik eğitimcilerinin piyano için yazılmış müziklerin yaylı çalgılar orkestrasına aktarımında izleyebilecekleri yöntem ve tekniklere yer verilmiştir. Model önerileri, F. F. Chopin - Waltz in B minor eseri üzerinden gösterilmiştir. İki keman, viyola ve viyolonsel için düzenleme önerileri 9 farklı model ile listelenmiştir.
The most prominent characteristic of a musician is the ability to express himself/herself through music. Playing an instrument has a vital role in musical self-expression. Besides the proficiency in an individual instrument, the ability to perform music together is one of the most expected characteristics by a teacher. Thanks to orchestra and chamber music education, pre-service teachers who reach a certain level in an individual instrument obtain the opportunity to perform music together. However, the repertoire available for such educational orchestras is rather limited. Such repertoires are mostly designed for large symphonic or chamber orchestras that can performan advance-level music. Conducting current studies for the deficiency of repertoire existing in the field of educational orchestras is a functional branch of composing educational music. Achieving what is current and adapting the current piece into the orchestra are becoming one of the biggest requirements of music education. While music manifests itself as an area of creation, educational music represents a rather technical field. A music teacher must have the necessary knowledgeon the instrument, orchestration, musical hearing, harmony, and accompaniment; as well as the necessity of analyzing and absorbing the appropriate sources in this regard. This study suggests the methods and techniques which can be followed by music teachers while transcribing music written for piano into the string orchestra. Model are suggested via the piece Waltz in B minor by F. F. Chopin. Transcription suggestions for two violins, a viola, and a cello, are listed in 9 different models.