Günümüzde turistik eşya olarak değerlendirilen objelerin, toplum kültüründe negatife yakın bir algı boyutu bulunmaktadır. Oysa bu objeler bir ülkenin tanıtımında ve ekonomik girdi olarak da oldukça önemlidir. Negatif olan bu algının yeniden bir başka bakış açısıyla düzeltilmesi ve yeni bir anlayışa taşınması gereklidir. Bir ülkenin turizm girdisi olarak en çok pay turistik eşya adı altında anılan turistik objelerden bir diğer anlatımla el sanatlarından sağlanmaktadır. Bu objeler ülkenin tanıtımında etkin bir rol oynamakta, fakat yeterli ihtimamın gösterilmemesinden dolayı tanıtım eksik veya yanlış bilgilere neden olmaktadır. Özellikle yöresel özellikli ürünlerin ekonomik getirisinin iyi olduğu durumlara, başka yörelerin el atması, böylelikle ürünün kiçleşmesine neden olmaktadır. Sözgelimi; yel değirmeni olarak üretilen turistik obje, Bodrum yel değirmenlerine gönderme olarak yapılmış, fakat bugün Türkiye’nin hemen her bölgesinde satışa sunularak, satışın yapıldığı yere aitmiş görüntüsü verilmektedir. Böylelikle kavram yozlaştırılmakta, ürün dejenere edilerek yöresel kültüre zarar vermektedir. Turistik objelerde dejenere ürünler, eğitim alınmadan bilinçsizce güncel temalarla hareket edilerek üretildiklerinden, bu durum sıklıkla karşımız çıkmaktadır. Bunun önüne geçmek için öncelikle el sanatlarımızı sadece denetimden yoksun yöresel kültüre ve kar amacıyla bilinçsizce üreten kişilere bırakmamak gerekir. Konuyla ilgili olarak daha bilimsel bir çalışma, bunun için de üniversitelerin konuyla ilgili derinlemesine akademik olarak araştırma ve çalışmalarına ihtiyaç vardır. Özellikle güzel sanatlar eğitimi alan öğrencilere toplumdaki edindiği kültürü doğru yorumlamak, eğitimlerinde sanatçı olmanın yanında üretici kimliği ve kültürü obje halinde yorumlama yetisini kazandırmak gereklidir.
Today there is an almost negative perceptual size of objects considered as souvenirs in society culture. However, these objects are quite important in terms of a country's presentation ( reputation ) and economic benefit ( income ). It is necessary to fix this negatice perception again by means of another point of view and to convey it into a new comprehension. The most important part of a country's tourism income is obtained from touristic objects known as souvenirs, in other words from handcrafts. These objects play an effective role in a country's presentation, but because of not taking enough care, presentation causes insufficient and wrong information. Especially in the situations where the economic income of local products is well enough, the products lose their value because other areas interfere with them. For example, the touristic objects produced as windmills have been made to refer to the windmills in Bodrum, but today they are being sold in almost every part of Turkey and seem as if they belonged to those regions. In this way, the perception is being corrupted and the local culture is being damaged by the product's degeneration. Because the degenerate souvenirs in touristic products have been produced by using daily themes unconsciously without education, we often meet such situations. To prevent this, we should not leave especially our handcrafts into the hands of people producing them unconsciously just for financial benefits and into the local culture, lack of supervision. It is necessary for us to do more scientific study related to the subject, and for this, universities should do elaborate academical research and study. Particularly the Fine arts students should be taught to interpret the culture they have gained in their society, to have a producer identity as well as being an artist, and to gain the interpretation ability for the culture as an object.