Son dönem Türk Sineması incelendiğinde ana akım filmlerdeki konu çeşitliliğinin arttığı ve bu filmlerin daha çok seyirci çektiği görülmektedir. Türk Sineması’nın Yeşilçam filmleri olarak anılması uzun yıllar etkili olan benzer yapıdaki filmleri ifade etmektedir. Günümüze gelindiğinde birçok yeni yapımda az ya da çok Yeşilçam filmlerinin etkilerini görmek mümkündür. Bunun sebebi kültürel yapıların tarihsel süreçte varlığını devam ettirebilme özelliğidir. Günümüz Türk Sineması’nın en önemli yönetmenlerinden biri Çağan Irmaktır. Yönetmenin birçok filmi kayda değer gişe başarısı elde edip kamuoyundan olumlu eleştiriler almıştır. Araştırmada Çağan Irmak filmlerinin Yeşilçam filmleri ile bağlantıları analiz edilecektir. Irmak’ın tarihsel olarak Türk Sineması’nın temeli olan Yeşilçam Sineması’ndan birçok konu, karakter ve olguyu filmlerinde kullandığı düşünülmektedir. Bu bağlamda Yeşilçam film kodları belirlenip bu kodlarının benzerliği ve farklılığı örneklem olarak seçilen Çağan Irmak filmlerinde araştırılacaktır.
Keywords
Abstract
Considering the recent Turkish Cinema it could be seen that the
@article{2017,title={ÇAĞAN IRMAK FİLMLERİNDE YEŞİLÇAM SİNEMASININ İZLERİ},abstractNode={Son dönem Türk Sineması incelendiğinde ana akım filmlerdeki konu çeşitliliğinin arttığı ve bu filmlerin daha çok seyirci çektiği görülmektedir. Türk Sineması’nın Yeşilçam filmleri olarak anılması uzun yıllar etkili olan benzer yapıdaki filmleri ifade etmektedir. Günümüze gelindiğinde birçok yeni yapımda az ya da çok Yeşilçam filmlerinin etkilerini görmek mümkündür. Bunun sebebi kültürel yapıların tarihsel süreçte varlığını devam ettirebilme özelliğidir. Günümüz Türk Sineması’nın en önemli yönetmenlerinden biri Çağan Irmaktır. Yönetmenin birçok filmi kayda değer gişe başarısı elde edip kamuoyundan olumlu eleştiriler almıştır. Araştırmada Çağan Irmak filmlerinin Yeşilçam filmleri ile bağlantıları analiz edilecektir. Irmak’ın tarihsel olarak Türk Sineması’nın temeli olan Yeşilçam Sineması’ndan birçok konu, karakter ve olguyu filmlerinde kullandığı düşünülmektedir. Bu bağlamda Yeşilçam film kodları belirlenip bu kodlarının benzerliği ve farklılığı örneklem olarak seçilen Çağan Irmak filmlerinde araştırılacaktır.},author={Rifat BECERİKLİ},year={2017},journal={The Journal of Academic Social Science}}
Rifat BECERİKLİ . 2017 . ÇAĞAN IRMAK FİLMLERİNDE YEŞİLÇAM SİNEMASININ İZLERİ . The Journal of Academic Social Science.DOI:10.16992/ASOS.12940
Rifat BECERİKLİ.(2017).ÇAĞAN IRMAK FİLMLERİNDE YEŞİLÇAM SİNEMASININ İZLERİ.The Journal of Academic Social Science
Rifat BECERİKLİ,"ÇAĞAN IRMAK FİLMLERİNDE YEŞİLÇAM SİNEMASININ İZLERİ" , The Journal of Academic Social Science (2017)
Rifat BECERİKLİ . 2017 . ÇAĞAN IRMAK FİLMLERİNDE YEŞİLÇAM SİNEMASININ İZLERİ . The Journal of Academic Social Science . 2017. DOI:10.16992/ASOS.12940
Rifat BECERİKLİ .ÇAĞAN IRMAK FİLMLERİNDE YEŞİLÇAM SİNEMASININ İZLERİ. The Journal of Academic Social Science (2017)
Rifat BECERİKLİ .ÇAĞAN IRMAK FİLMLERİNDE YEŞİLÇAM SİNEMASININ İZLERİ. The Journal of Academic Social Science (2017)
Format:
Rifat BECERİKLİ. (2017) .ÇAĞAN IRMAK FİLMLERİNDE YEŞİLÇAM SİNEMASININ İZLERİ The Journal of Academic Social Science
Rifat BECERİKLİ . ÇAĞAN IRMAK FİLMLERİNDE YEŞİLÇAM SİNEMASININ İZLERİ . The Journal of Academic Social Science . 2017 doi:10.16992/ASOS.12940
Rifat BECERİKLİ."ÇAĞAN IRMAK FİLMLERİNDE YEŞİLÇAM SİNEMASININ İZLERİ",The Journal of Academic Social Science(2017)