Söbütay Özer, Gazi Üniversitesinin yetiştirdiği, Türk Resim Sanatı tarihinde iz bırakan önemli ressamlarımızdan birisidir. Gazi Ekolü’nün resim sanatına kazandırdığı ressam ve sanat eğitimcisi Özer, tuvallerinde konulara kendine özgü bir üslupla hayat vererek geçmişi geleceğe duyarlı bir biçimde taşımıştır. Bu alanda verdiği uzun uğraşlarla resim sanatımızı çağdaş teknikle ve özgün içerikle sentezleyen ressamlarımızdan birisi olmuştur. Bu araştırma Söbütay Özer’in sanatçı ve eğitimci kişiliği, eserlerindeki ele aldığı konular, sanata bakış açısı ve eserlerinin üslup açısından değerlendirilmesini esas alan bir çalışmadır. Araştırmada Eserler biçim- üslup değerlendirilmesi başlığı altında, ‘çizgi’ ‘renk’ ‘leke’ ve ‘kuruluş-kompozisyon’ düzeni olarak sınıflandırılarak değerlendirilmiştir. 2007 Yılında aramızdan ayrılan sanatçının kendi özel arşivinden derlenen bilgi ve tüm eserleriyle oluşturulması, Türk Resim Sanatı’nın gelişimine ışık tutması açısından da oldukça önemlidir. Sanatçının artık ne güvercinleri var havalanabilecek ne de leylekleri, bisikletlerle dolmuşlar çoktan hareketsiz, gelinciklerse yıllar oldu solalı…
Söbütay Özer, who is one of the significant artists coached by Gazi University, has soul-shattered in Art of Turkish Painting. Mr. Özer, as an artist and art educator, was reintroduced to painting art by Gazi Ecole, has brought the past to the future on his canvas to issues by his very unique style. After much efforts on his part, he has been one of the artists who has synthesized our painting art by original content and contemporary technique on this grounds. This research is based on to evaluate Söbütay Özer’s artist and trainer personality, the arguments in his work of arts, his point of view to art and also his pieces in terms of manner. On this research, work of arts are evaluated by categorizing under the head of form-manner, ‘line’, ‘colour’, ‘stain’ and structure-composition’ layout. Setting-off by all knowledege and work of arts compiled from his own archive, who left us in 2007, is very crucial from the viewpoint of lighting he way for the improvement of Art of Turkish Painting. There is no longer neither the pigeons of him nor his storks ready to take-off, bicycles and jitneys are already motionless and it has been for years that poppies waned…