Fransız tiyatro yazarı Molière’nin 1668’de sahnelenen George Dandin adlı oyunu bazı eleştirmenlerce onun en özgün eserleri arasında değerlendirilir. İlk kez Ahmet Vefik Paşa tarafından Türkçeye uyarlanan bu oyun daha sonra iki kez yayımlanmıştır. Devlet Tiyatroları tarafından da sahnelenen oyun, zengin bir köylü olan George Dandin’in başından geçen trajikomik olayları konu alır. Molière’nin George Dandin adlı oyunu modern tiyatro yazarlarımızdan Haldun Taner’i de etkiler. Taner, Sersem Kocanın Kurnaz Karısı adlı ünlü oyununda, George Dandin’i üç farklı bölümde ele alır. Oyunu önce Tomas Fasulyeciyan yorumlar. İkinci olarak Ahmet Vefik Paşa’nın uyarlaması gelir. Son olarak da Küçük İsmail, George Dandin’i tuluat şeklinde yorumlamaya çalışır. Dünya edebiyatının bu önemli oyunu, böylece modern bir tiyatro yazarının kaleminden yeniden yorumlanır. Biz bu bildiride Moliére’nin George Dandin oyununu merkeze alarak bazı yönleriyle her iki eseri karşılaştırmaya çalışacağız.
French playwright Molière's play George Dandin, staged in 1668, is considered by some critics as one of his most original works. Adapted to Turkish by Ahmed Vefik Paşa for the first time, the play has later been published twice. The play, also staged by State Theatre, is about tragicomic events that George Dandin, a rich peasant, experiences. George Dandin has also impact on Haldun Taner, a modern playwright in Turkish literature. In his The Cunning Wife of the Stupid Husband Taner discusses George Dandin in three different parts. Tomas Fasulyeciyan interprets the play first; then follows Ahmet Vefik Paşa’s adaptation. Finally, Küçük İsmail tries to interpret George Dandin in the improvisatorial style. This significant play of world literature, thus, is re-interpreted by a modern playwright. In this paper we will try to compare the two works in various aspects, centering on Moliére’s George Dandin.