Müzik veya daha genel olarak ses yapımları görsel olanlara göre daha farklıdır. Bunun da ötesinde, görsellerin film veya belgesel olması bile müzik ve ses prodüksiyonunu etkiler. Çünkü filmden ayrı olarak belgesel bir bütündür ve tek bir müzikle tüm belgeseli işleyebilmek mümkündür. Söz konusu bu bütün belgesel görüntülerine göre parçalara ayrılır, uygun görsellere göre yerleştirilir ve bunlara ek olarak, müzik dışında diğer ses efektleri de kurgulanır. Çok değil, on yıl öncesine kadar tüm bu işlemler bir hayli zahmetliydi. Ancak günümüzün dijital olanakları, tüm süreci ürün kalitesini de arttırarak en aza indirgedi. Bu makalede, “Yılan Hikayeleri” belgeseli özelinde bir belgesel filmin müzik ve ses prodüksiyonunda kullanılan ana işlemler anlatılacaktır. Belgeselin müzik ve ses tasarım süreci, özellikle genç tonmaysterler ve mesleğinin başındaki profesyoneller için oldukça önemli tavsiyeler içermektedir.
Keywords
Abstract
Music and audio production for documentary film have different features than the productions in other media. Making music and audio production for documentaries requires a different approach than the one used for film music and audio recording for the audio professional. Because a documentary is a whole, and only one music covers the documentary. The music is then
@article{2016,title={“YILAN HİKÂYELERİ” BELGESEL FİLMİ ÖZELİNDE BELGESEL AMAÇLI SES VE MÜZİK PRODÜKSİYON SÜRECİ},abstractNode={Müzik veya daha genel olarak ses yapımları görsel olanlara göre daha farklıdır. Bunun da ötesinde, görsellerin film veya belgesel olması bile müzik ve ses prodüksiyonunu etkiler. Çünkü filmden ayrı olarak belgesel bir bütündür ve tek bir müzikle tüm belgeseli işleyebilmek mümkündür. Söz konusu bu bütün belgesel görüntülerine göre parçalara ayrılır, uygun görsellere göre yerleştirilir ve bunlara ek olarak, müzik dışında diğer ses efektleri de kurgulanır. Çok değil, on yıl öncesine kadar tüm bu işlemler bir hayli zahmetliydi. Ancak günümüzün dijital olanakları, tüm süreci ürün kalitesini de arttırarak en aza indirgedi. Bu makalede, “Yılan Hikayeleri” belgeseli özelinde bir belgesel filmin müzik ve ses prodüksiyonunda kullanılan ana işlemler anlatılacaktır. Belgeselin müzik ve ses tasarım süreci, özellikle genç tonmaysterler ve mesleğinin başındaki profesyoneller için oldukça önemli tavsiyeler içermektedir.},author={Cihan IŞIKHAN},year={2016},journal={The Journal of Academic Social Science}}
Cihan IŞIKHAN . 2016 . “YILAN HİKÂYELERİ” BELGESEL FİLMİ ÖZELİNDE BELGESEL AMAÇLI SES VE MÜZİK PRODÜKSİYON SÜRECİ . The Journal of Academic Social Science.DOI:10.16992/ASOS.1117
Cihan IŞIKHAN.(2016).“YILAN HİKÂYELERİ” BELGESEL FİLMİ ÖZELİNDE BELGESEL AMAÇLI SES VE MÜZİK PRODÜKSİYON SÜRECİ.The Journal of Academic Social Science
Cihan IŞIKHAN,"“YILAN HİKÂYELERİ” BELGESEL FİLMİ ÖZELİNDE BELGESEL AMAÇLI SES VE MÜZİK PRODÜKSİYON SÜRECİ" , The Journal of Academic Social Science (2016)
Cihan IŞIKHAN . 2016 . “YILAN HİKÂYELERİ” BELGESEL FİLMİ ÖZELİNDE BELGESEL AMAÇLI SES VE MÜZİK PRODÜKSİYON SÜRECİ . The Journal of Academic Social Science . 2016. DOI:10.16992/ASOS.1117
Cihan IŞIKHAN .“YILAN HİKÂYELERİ” BELGESEL FİLMİ ÖZELİNDE BELGESEL AMAÇLI SES VE MÜZİK PRODÜKSİYON SÜRECİ. The Journal of Academic Social Science (2016)
Cihan IŞIKHAN .“YILAN HİKÂYELERİ” BELGESEL FİLMİ ÖZELİNDE BELGESEL AMAÇLI SES VE MÜZİK PRODÜKSİYON SÜRECİ. The Journal of Academic Social Science (2016)
Format:
Cihan IŞIKHAN. (2016) .“YILAN HİKÂYELERİ” BELGESEL FİLMİ ÖZELİNDE BELGESEL AMAÇLI SES VE MÜZİK PRODÜKSİYON SÜRECİ The Journal of Academic Social Science
Cihan IŞIKHAN . “YILAN HİKÂYELERİ” BELGESEL FİLMİ ÖZELİNDE BELGESEL AMAÇLI SES VE MÜZİK PRODÜKSİYON SÜRECİ . The Journal of Academic Social Science . 2016 doi:10.16992/ASOS.1117
Cihan IŞIKHAN."“YILAN HİKÂYELERİ” BELGESEL FİLMİ ÖZELİNDE BELGESEL AMAÇLI SES VE MÜZİK PRODÜKSİYON SÜRECİ",The Journal of Academic Social Science(2016)