Bu çalışmanın giriş kısmında, feodalitenin kuramsal çerçevesine kısaca değinildi ve Osmanlı tımar sistemi ile feodal yapı arasında ilişkinin olup olmadığı izah edildi. Dersim’de uygulanan idari yapılanmanın, feodal düzenin oluşumuna katkısının ne düzeyde olduğu irdelendi. Feodal yapıya zemin hazırlayan, bölgenin kendine mahsus coğrafi durumu, üretim ve tüketim ilişkileri, ulaşım ve haberleşme, artık ürün, aşiret örgütlenmesi, siyasal durum, Kızılbaşlık, ötekileşme, bu düzenin değirmenine su taşıyan ve bir geçim kapısı olan eşkıyalıkla ilişkisi sorgulandı. Dersim’de meskûn topluluklar ve bunların sosyal örgütlenme şekillerine değinildi. Ayrıca Dersim’de hanedan, ağa ve seyyidler gibi yerel güçlerin, devlet erkini de arkalarına alarak feodal düzeni nasıl derinleştirdikleri anlatıldı. Batı feodalizmi, ilave olarak Doğu ve Güneydoğu Anadolu’da Sünni gruplar arasında görülen feodal düzenin, Dersim’de hâkim olan feodal yapısı mukayese edildi, benzeyen ve benzemeyen yönleri ortaya konuldu. Ha
In the introduction part of this study, the theoretical framework of feudalism was mentioned briefly and it was explained if there is a relationship between Ottoman land-grant system and feudal structure or not. The contribution of the administrative structure applied in Dersim to the formation of the feudal system was explained. The proper geographical status of the region which paved the way for feudal structure, production and consumption relations, transportation and communication, waste product, tribal organizations, political situation, Alawism, othering and the relationship between the banditry which is a livelihood and carries water to the mill of this order were questioned. The residential communities in Dersim and their forms of social organization were mentioned. It was also explained how local powers such as dynasties, aghas and sayyids deepen the feudal system by receiving government support. Western feudalism, additionally feudal order seen in Sunni groups in eastern and