Bu makalede Robert Schumann’ın orijinali korno ve piyano için yazılmış olan Adagio & Allegro Op.70 eserinin Leonard Davis tarafından yapılan viyola transkripsiyonu teknik, form ve müzikal açılardan analiz edilmiştir. Çalışmada betimsel araştırma yöntemi benimsenmiş, literatür taraması, arşiv taraması, nota üzerinde teknik, form ve müzikal analizler yapılarak örneklere yer verilmiştir. Nota üzerinde yapılan çalışmalarda International Music Company Newyork edisyonundan faydalanılmıştır. Leonard Davis’in hayatı ve transkripsiyon kavramı ele alınmış, International Music Company için yapmış olduğu transkripsiyonlardan bir seçki sunulmuştur. Araştırmanın konusu olan ve orijinali korno ve piyano için yazılmış olan eserin form analizleri yapılmış, viyola ile yorumları üzerine teknik öneriler sunulmuş, üflemeli ve yaylı çalgılar ile olan performanslardaki farklılıklara dikkat çekilmiştir. Araştırmanın ortaya çıkmasındaki temel motivasyon ise viyola için yapılmış transkripsiyonlar ile çalgının repertuvarının zenginleştirilmesi, viyola ile eserlerin yorumlanmasındaki tını ve teknik olanaklarının araştırılması olmuştur. Eserleri seslendirmek isteyen icracılar için pasajlar üzerinde verilen örnekler ile yoruma yönelik öneriler verilmiştir. Adagio & Allegro Op.70 eserinin haricinde bestecinin yine aynı türde vermiş olduğu oda müziği eserleri arasında orjinali klarinet ve piyano için olan Fantasiestücke Op. 73, viyola için yazılmış olan Märchenbilder Op.113 (Fairy Tales), klarnet, viyola ve piyano için bestelenmiş olan Märchenerzählungen Op.132 eserleri bulunmaktadır. Schumann’ın bestelemiş olduğu bu eserlerdeki ortak nokta hepsinin düş dünyası ve sahneleri izleyicinin gözünde canlandırması, betimsel tasvirlere başvurmasıdır. Adagio & Allegro Op.70 eserinin viyola transkripsiyonu günümüz konser repertuvarlarında sıklıkla seslendirilmekte, konservatuvarlardaki öğrenciler ve orta-üst seviye yorumcular için eşsiz bir kaynak oluşturmaktadır.
In this article, the viola transcription of Robert Schumann's Adagio & Allegro Op.70, originally written for horn and piano, by Leonard Davis, was analyzed in terms of technique, form and musicality. Descriptive research method was adopted in the study, literature review, archive review, technical, form and musical analyzes were made on the notes and examples were included. In the studies carried out on the score, the International Music Company New York edition was used. Leonard Davis' life and the concept of transcription are discussed, and a selection of his transcriptions for the International Music Company are presented. The form of the work, which is the subject of the research and was originally written for horn and piano, was analyzed, technical suggestions were offered on its interpretation with viola, and the differences in performances with wind and string instruments were pointed out. The main motivation for the emergence of the research was to enrich the repertoire of the instrument with transcriptions made for viola and to investigate the timbre and technical possibilities in interpreting works with viola. For performers who want to perform the works, examples are given on the passages and suggestions for interpretation are given. Apart from Adagio & Allegro Op.70, the composer's chamber music works in the same genre include Fantasiestücke Op., originally for clarinet and piano. 73, Märchenbilder Op.113 (Fairy Tales) written for viola, and Märchenerzählungen Op.132 composed for clarinet, viola and piano. The common point in these works composed by Schumann is that they all portray dream worlds and scenes in the eyes of the audience and resort to descriptive depictions. The viola transcription of Adagio & Allegro Op.70 is frequently performed in today's concert repertoires and constitutes a unique resource for students at conservatories and intermediate-upper level performers.