Halkla ilişkiler alanındaki dönüşüm, sosyal medyanın yükselişi ile daha etkileşimli ve diyalojik bir yapıya evrilmiştir. Olgunlaşma Enstitüleri gibi geleneksel Türk el sanatlarını, kültürel mirası ve zanaat becerilerini koruyarak geliştirmek ve bu mirası gelecek nesillere aktarma misyonuna sahip kurumlar için sosyal medya, halkla ilişkiler stratejilerinde önemli bir araç haline gelmiştir. Sosyal medya hesaplarının analizi, bu kurumların iletişim stratejilerini optimize etmelerine ve hedef kitleleriyle daha etkili bir ilişki kurmalarına yardımcı olabilir. Bu bağlamda bu makalede, Olgunlaşma Enstitülerinin sosyal medya hesapları diyalojik iletişim ilkeleri doğrultusunda analiz edilmiştir. Sosyal medya içeriklerinin etkileşim düzeyi ve kullanıcı geri bildirimleri değerlendirilmiştir. Elde edilen sonuçlar, bu enstitülerin sosyal medya hesaplarını etkin bir şekilde kullanarak toplumsal bilinirliklerini artırma, hedef kitleleriyle etkileşim kurma ve kültürel mirası tanıtma çabalarını ortaya koymaktadır.
The transformation in the field of public relations has evolved into a more interactive and dialogic structure with the rise of social media. For institutions such as Olgunlaşma Institutes, which have a mission to preserve and develop traditional Turkish handicrafts, cultural heritage and craft skills and to pass on this heritage to future generations, social media has become an important tool in their public relations strategies. Analysis of social media accounts can help these organizations optimize their communication strategies and build a more effective relationship with their target audiences. In this context, this article analyzes the social media accounts of Maturation Institutes in line with the principles of dialogic communication. The interaction level of social media content and user feedback were evaluated. The results reveal the efforts of these institutes to increase their social recognition, interact with their target audiences and promote cultural heritage by using their social media accounts effectively.