Halk kültürünün önemli alanlarından birisi de halk müzikleri ve onların ayrılmaz parçası olan halk oyunlarıdır. Halk oyunları türleri içinde halaylar, icra edildikleri alanın büyüklüğü ve eser sayısı bakımından halk oyunları sınıflamasında önemli bir yere sahiptir. Genellikle davul ve zurna ikilisi ile icra edilen halaylar gerek oyun ve gerekse müzik bakımından yakın bölgelerde bile bazı farklılıklarla oynanabilmektedir. Orta Anadolu bölgesinde yer alan Kırıkkale yöresinde de halay oyunları sıklıkla oynanan bir halk oyunu olarak karşımıza çıkmaktadır. Çalışmamız, Kırıkkale’nin Keskin ilçesinde oynanan Keskin Halayı adlı oyunun ilin farklı ilçelerinde farklı icracılar tarafından seslendirilişi sırasında oluşan ezgisel farklılıkların zurna ile icrasını kapsamaktadır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış olup, görüşme yöntemiyle desteklenmiştir. Bu bağlamda; öncelikle her farklı ilçede Keskin Halayını icra eden zurna icracıları ile görüşülmüş, Keskin Halayını icra etmeleri istenmiştir. Yapılan icralar kayıt altına alınmış ve bu kayıtların çözümlemesi yapılarak eserin notası yazılmıştır. Keskin Halayı’nın zurna ile icrası sırasında oluşan farklılıklar Kırıkkale’nin sekiz ilçesinde karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir.
One of the important areas of folk culture is folk music and folk dances, which are an inseparable part of it. Among the types of folk dances, halays have an important place in the classification of folk dances in terms of the size of the area where they are performed and the number of works. Halays, which are usually performed with drum and zurna duo, can be performed with some differences in terms of play and music even in close regions. In the Kırıkkale region, which is located in the Central Anatolian region, halay games are often performed as folk dances. Our study covers the performance of Keskin Halay, which is played in Keskin district of Kırıkkale, by different performers in different districts of the province and the melodic differences that occur during the vocalization by different performers with zurna. Qualitative research method was used in the study and supported by interview method. In this context; firstly, the zurna performers who performed the Keskin Halay in each different district were interviewed and asked to perform the Keskin Halay. The performances were recorded and the score of the piece was written by analyzing these recordings. The differences that occur during the performance of Keskin Halayı with zurna were evaluated comparatively in eight districts of Kırıkkale.