Bu makalenin konusunu Gaziantep Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nde öğrenim gören ve başörtüsü kullanmayan kadın öğrenciler teşkil etmektedir. İlahiyat fakültesi daha ziyade muhafazakâr ailelerin çocukları tarafından seçilmektedir. Öğrencilerin büyük çoğunluğunu başörtüsü kullanan kadınlar oluşturmaktadır. Fakat son yıllarda bu fakültelerin öğrencileri arasında başörtüsü kullanmayan kadınların sayısında bir artış gözlenmektedir. Bu bağlamda “İlahiyat fakültesi öğrencisi olup başörtüsü kullanmayan kadınların bu eylemlerinin nedeni nedir?” sorusu bu araştırmanın cevap aradığı temel problemdir. İlahiyat fakültesinde öğrenim gören kadın öğrencilerin büyük bir bölümü başörtüsü kullanmaktadır. Diğer taraftan toplumda ilahiyat fakültesinde okuyan kız öğrencilerin başörtüsü kullanması gerektiğine dair bir kanaat ve beklenti bulunmaktadır. Bu beklentiye rağmen başörtüsü kullanmayan kadın öğrencilerin bu davranışlarının sebebini ve kendileri için bu davranışın anlamını ortaya koymak bu makalenin gayesini oluşturmaktadır. Araştırma, toplumda başörtüsü ile ilgili çeşitli yaklaşım ve tutumların kavranması, başörtüsü meselesinin değişik perspektiflerden anlaşılması bakımından önem arz etmektedir. Başörtüsü ile ilgili eylemin anlaşılmasında kolektif anlam ve tutumun, toplumsal bağlamın önemi göz ardı edilemez. Ancak başörtüsü meselesindeki tavırların her yönüyle kavranabilmesi için kişinin kendisine, başörtüsünün kişideki anlamına da yoğunlaşmak gerekir. Makalede nitel yöntem benimsendi ve veriler için mülakat tekniğinden yararlanıldı. Bu çerçevede veriler, Gaziantep Üniversitesi İlahiyat Fakültesi öğrencisi olup başörtüsü kullanmayan kadınlardan kartopu örnekleme tekniğiyle kendilerine ulaşabildiğimiz 7 kişi ile 2023 yılı Ocak ayında fenomonolojik temelde yapılan mülakatlardan elde edildi. Ulaşılan veriler içerik analiz ile değerlendirildi. Araştırma ile katılımcıların başörtüsü kullanmama nedenleri arasında kendilerinde başörtüsü kullanmaya dair bir isteğin oluşmaması, onu gereği gibi temsil edememe ve estetik bir takım endişeler, dindarlığın belli şekillere indirgenemeyeceği ve başörtüsünün kendilerinin özgürlüğünü sınırlandıracağı düşüncesi gibi gerekçelerin olduğu sonucuna ulaşıldı.
The subject of this article is female students studying at Gaziantep University Faculty of Theology who do not wear the headscarf. The Faculty of Theology is mostly chosen by the children of conservative families. The majority of the students are women who wear headscarves. However, in recent years, there has been an increase in the number of women who do not wear the headscarf among the students of these faculties. In this context, the question "What is the reason for the actions of women who are students of the faculty of theology and do not wear headscarves?" is the main problem this research seeks to answer. Most of the female students studying at the Faculty of Theology wear headscarves and there is an opinion and expectation in society that female students studying at the Faculty of Theology should wear headscarves. Despite this, there are female students in the faculty of theology who do not wear headscarves. The purpose of this article is to reveal the reason for this behavior of these students and the meaning of this behavior for them. The research is important in terms of understanding the various approaches and attitudes towards the headscarf in society and understanding the headscarf issue from different perspectives. The qualitative method was adopted in the article and interview technique was utilized for the data. In this framework, the data were obtained from interviews conducted on a phenomenological basis in January 2023 with 7 women who are students of the Faculty of Theology at Gaziantep University and who do not wear the headscarf, whom we were able to reach through purposive sampling technique. The data obtained were evaluated through content analysis.