Sanat yapıtı, biçim (form) ve içeriği (kavram) birlikte barındırır. Yapıtın dış gerçekliği biçim, aktarılan anlamı da içeriktir. Sanat yapıtında ilk önce var olan anlam yani içeriktir. İçeriğin görünür bir şekil almasıyla da biçim var olmaktadır. Zaman içerisinde, toplumların kültürel değişimlerine göre, biçim ve içerik ilişkisi de değişime uğramış ve bunun sonucunda yeni içeriklerin, yeni biçimler yaratması kaçınılmaz olmuştur. Sanatta, içerik kavramı; konu, tema ve anlam olarak karşımıza çıkmaktadır. Aynı konu, farklı sanatçılar tarafından ele alındığında farklı biçimlerin ortaya çıkması kaçınılmazdır. Biçim - İçerik ilişkisi sınırları içerisinde sanat eğitimi, düşüncenin öne çıktığı bir eğitim sistemi üzerine temellenirken, oluşturulmak istenen yapıtın konusu değil, onun neden oluşturulduğu önem kazanmaktadır. Yapılan araştırma, geçmişten günümüze biçim (form) ve İçerik (kavram) ilişkisinin tanımını yeniden yapmak değil, seramik sanat eğitimi alan öğrencilere, bu öğretinin yansımalarını örneklerle incelemeyi amaçlamaktadır.
An artwork contains in itself style (form) and content (concept) collectively. Style refers to the external reality of a work while content refers to the meaning conveyed. In an artwork meaning or in other words content is what comes first. As content becomes a visible form, style can thus come to life. In due course relationship between style and content has also evolved according to cultural changes in societies thereby leading to inevitable formation of novel contents and novel styles. As for art, content concept stands before us as; topic, theme and meaning. When the same topic is treated by different artists it is only natural to see the emergence of different styles. Within the limits of Style - Content relationship art education is built onto an education system where idea is centralized. Rather than the topic of structure to be built, the reason why it is formed gains value. This study thus aims not to reconstruct the definition of style (form) and content (concept) relationship from the past to present day but rather aims to analyze the reflections of this teaching on students taking ceramic art education through relevant samples.