Bu makalenin sorunsalı, son yıllarda çağdaş sanat alanında hızlı bir şekilde yaygınlaşmış bulunan ve uluslararası sanat bienallerinde dikkat çekici düzeyde kullanılan teknolojik modellerin gelişim sürecine ve bu sürecin sanata, sanat yapıtı kavramına, sanatçı kavramına etkilerini tartışmaktır. Uluslararası sanat bienalleri, iki senede bir gerçekleşen, dünyanın farklı yerlerinden sanatçıların küratörün daveti ile eserlerini sergiledikleri büyük ölçekli sanat etkinlikleridir. Son yıllarda teknolojinin hızlı gelişimi, sanatsal alanda üretilen eserlerin farklı teknolojik modellemeler kullanılarak ortaya çıkarılmasını sağlamaktadır. Yeni medya sanatı olarak da tanımlayabileceğimiz bu sanata, her geçen gün sanat dünyasının ve izleyicilerin ilgileri artmakta ve bienallerde, müze koleksiyonlarında bu yeni sanat kendine daha çok yer bulmaktadır. Bu durum sanatçı, küratör ve izleyicinin ilişki ve iç yapılarında olumlu ya da olumsuz anlamda yeni değişimlere neden olabilmektedir. Yaşanan bu önemli dönüşüm, 58. Uluslararası Venedik Bienali’nde en çarpıcı olgu olarak izleyicilerin karşısına çıkmıştır. Makalede, Venedik Bienali izlenimleri ve görüşmeleri özelinde teknolojik modellemelerin etkileri ve olası sonuçları tartışılmaktadır.
The argument of this article is the effect of widespread technological models which are used in contemporary art and international biennials, to the art, art piece notion and the artist. International art biennials take place every two year. International artists are invited to the biennials by the invitation of the curator. New art installations are produced by the help of new technological developments. We can define this art as “new media art”. The audiences are getting more interested in this new media art every day. This new situation of art changes the relations between artists, curators and visitors and also their inner structures in a positive or negative way. Visitors of 58. International Venice Art Biennial had realised this important transformation of art during their visit. In the article, the effects and the results of technological models were discussed in the light of interviews and the views on Venice Biennial.