İnsanlar arasındaki iletişimin temel kaynağı olan dil, sosyolojik ve kültürel varlığın önemli bir olgu olmasının yanısıra, kültürün manevi ögeleri içinde de-ğerlendirilen dini yapılarla da sıkı bir ilişkisi olduğunu söylemek mümkündür. Nitekim, her kültürel ögede olduğu gibi dil; teolojik aktarım Yaratan ve yaratı-lan ile ilgili konuşma, dini uygulamalardaki ritüellerin içinin doldurulması, di-nin sosyolojik yapısının incelenmesi ve geliştirilmesi gibi konularda ana araç durumundadır. Din ile dil arasında özgün ve köklü bir ilişki bulunmaktadır. Allah’ın ve yarattığı evrenin ifade edilebilmesi için kendine has bir anlatım metoduna ihtiyaç duyulur. Dil, bireyin ve toplumun içerisinde bulunduğu ma-nevi dünyanın dışa vurumuna aracılık eder. İbadetlerde ve aynı dine mensup-ların dini bilgilerini aktarımı dil aracılığıyla gerçekleşmektedir. Din – dil ilişki-sini yalnızca dini bilgilerin aktarımına indirgemek eksik bir yaklaşım olacaktır. Bu noktada, dini yapıların oluşturulmasında din dilinin kullanılması, cemaatle-rin aynı din dili etrafında şekillenmesi ve güncelik hattaki din dili kullanımı, din dilinin çevrelediği geniş fonksiyonel alanı göstermektedir. Bununla birlik-te din dilinin toplum üzerindeki etkisi nedeniyle, siyasi ve ticari faaliyetlerde de yaygın bir şekilde kullanıldığı da görülmektedir.
It is possible to say that the language, sociological and cultural being, which is the main source of communication between people, is an important phenome-non as well as a close relationship with the religious structures evaluated wit-hin the spiritual elements of culture. Indeed, language as in any cultural ele-ment; Theological transmission is the main instrument in matters such as spea-king about the Creator and the created, filling in the rituals of religious practi-ces, examining and developing the sociological structure of religion. There is a unique and deep-rooted relationship between religion and language. To exp-ress God and the universe he created, a unique narrative method is needed. Language mediates the expression of the spiritual world in which the indivi-dual and society are located. The transfer of religious knowledge of the mem-bers of the same religion and worship takes place through the language. Redu-cing the relation of religion and language only to the transfer of religious in-formation will be an incomplete approach. At this point, the use of the langu-age of religion in the formation of religious structures, the formation of com-munities around the same language of religion and the use of religious langua-ge in the daily line, the large functional area surrounded by the language of re-ligion. However, due to the influence of religion on society, it is seen that it is widely used in political and commercial activities.