Bugün itibariyle kâr maksimizasyonunu hedefleyen ticari işletmeler olarak faaliyet gösteren medya organları, çoğunluğun talep ve beklentilerine karşılık verebildikleri ölçüde ve tiraj ya da reyting oranlarına göre yaşam şansı bulabilmektedirler. Aynı zamanda kültürel üretim ve tüketim pratiklerinin ana unsurlarından biri olarak rol oynayan ve bu yolla toplumsal alanı yapılandıran medya tarafından dolaşıma sokulan temsiller de, toplumsal alandaki hegemonik söylemleri yeniden üretmekte böylelikle medya ve toplum karşılıklı bir belirlenim ilişkisi çerçevesinde işlemektedir. Bu bağlamda erkek egemen söylemi benimseyen tüm medya içeriklerinde toplumsal cinsiyet normları ekseninde şekillenen klişe kadın temsilleri görülmektedir. Özellikle kadın bedenini bir tüketim metası olarak nesneleştiren temsiller, 90’lı yıllarda kurulmaya başlanan video müzik kanallarında giderek popülaritesi artan yeni bir medya metni türü olan video kliplerde, reyting arttırıcı unsur olarak öne çıkmaktadır. Bu çalışmada da örneklem olarak belirlenen video klipler üzerinden kadın bedeninin cinsel bir obje olarak temsili eleştirel söylem çözümlemesi ile irdelenmekte ve toplumsal alanda kadının konumunu değersizleştiren bu temsiller erkek egemen söylemi yeniden üretmesi bağlamında deşifre edilmektedir.
Media organs operating as commercial enterprises targeting profit maximization today are likely to be able to survive to the extent that they can respond to the demands and expectations of the majority and to the circulation or rating ratios. At the same time, the representatives, who play a role as one of the main elements of cultural production and consumption practices and are introduced by the media that structured the social field in this way, reproduce the hegemonic discourses in the social arena, so that the media and society operate within a relation of mutual determination. In this context, stereotypical female representations that are shaped by gender norms are seen in all media contents that embrace male dominant discourse. The representations that objectified the women's body as a commodity of consumption especially in the video clips, which is a new type of media text increasingly popular in the video music channels that started to be established in the 90's, stand out as a rating increasing factor. In this study, through the video clips determined as a sample, the female body as a sexual object is analyzed with the analysis of critical discourse, and these representations, which devalue the position of woman in the social field, are deciphered in the context of the reproduction of male dominant discourse.