Art Spiegelman dünyanın en seçkin grafik romancılarından biridir. İlki Maus Hayatta Kalanın Hikayesi I: Babam Tarih Kanıyor (Maus A Survivor’s Tale I: My Father Bleeds History) 1986 yılında ve ikincisi Maus Hayatta Kalanın Hikayesi II: Ve Sorunlarım İşte Burada Başladı (Maus A Survivor’s Tale II: And Here My Troubles Began) 1991 yılında olmak üzere, daha sonra 2003 yılında tek ciltte toplanacak olan iki ciltlik otobiyografik kitap yayınlar ve bunlarda Hitler’in ölüm kampı Auschwitz’ten kurtulan babası Vladek’in Holokost travması içerisinde kendi travmasını anlatır. Romandaki karakterler için hayvanları kullanan Spiegelman Yahudileri fare, Nazileri kedi, Polonyalıları domuz, Amerikalıları köpek, İngilizleri balık, çingeneleri güve ve İsveçlileri ren geyiği olarak tasvir eder. İlginç bölüm başlıkları ve metaforlar kullanarak Holokost’tan nasıl etkilendiğini ustaca anlatır. Spiegelman’ın kullandığı güçlü metaforlardan biri de burada Hitler’in kurbanlarına, hayatta kalmayı başaranlara ve hatta onların oğulları ve kızlarına doğrulttuğu olarak yorumlanan el feneridir. Açıkça Spiegelman hayatta kalanlar ve onların çocukları için Holokost’u unutarak yaşamanın mümkün olmayacağını vurgulamaktadır. Bu çalışma adı geçen grafik romandaki hiç bitmeyen travmayı metaforlar ve karakterler üzerinden incelemektedir.
Art Spiegelman is one of the world’s prominent graphic novelists. He published autobiographical two-volume book Maus A Survivor’s Tale I: My Father Bleeds History in 1986 and Maus A Survivor’s Tale II: And Here My Troubles Began in 1991, and then combined them in a single book in 2003. In these books, he tells his own ‘trauma’ of ‘holocaust’ within his father’s, Vladek who survived Hitler’s death camp Auschwitz. He uses animals for his characters and draws Jews as mice, and Nazis as cats. Additionally, he depicts Poles as pigs, Americans as dogs, British as fish, Gypsies as moths, and Swedes as reindeer. By using interesting chapter titles and metaphors, he successfully tells how ‘holocaust’ affected him. One of his strong metaphors is the spotlight that seen throughout the novel which is interpreted here as Hitler’s torch that projected onto victims, survivors and even their sons and daughters. Obviously, Spiegelman wants to stress that for survivors and their children, forgetting ‘holocaust’ and living without it is impossible. This paper studies the never-ending trauma through metaphors and characters in the above-mentioned graphic novel.