Sanat dünyasında, her zaman en önemli konulardan olan insan figürü, özellikle beden, bir nesne olarak, tüm sanat dünyasında kullanılmıştır. 20. yüzyıl sanatçıları mistik (gizemli) ve okült (gizil) geleneğin varlığını, modern imajın ilham kaynağı olarak görmektedirler. Tarih sürecini sanatta olan gizemli dokular vasıtasıyla okumaya çalıştığımızda, sanat-yaratıcılık ve beden arasında sağlam bir ilişkinin olduğunu görmekteyiz. Modernizemde sanatın gizemi, yaratıcılık ve beden ilişkisi her zaman sanatın ayrılmayan bir parçası olmuştur. Bu durum, araştırmanın önemini vurgular. Bu araştırma, tarihi dönemlerde düşüncenin, gizem ve beden ilişkisi üzerindeki etkisini araştırıp bu doğrultuda, günümüzde mistik sayılabilecek görselleri tanıyabilmek çabasındadır. Bu makalede, bir sanat imgesi olarak beden, çalışmanın ana konusu olarak seçilmiştir ve gerektiği ölçüde açıklamalar yapabilmek için öncelikle, gizemcilik ve sonrasında bedeni alışılagelmiş kalıplardaki tanımlamalarının üstünde, daha kapsamlı bir tanımlamaya önem verilmiştir. Bu araştırmaların sonucunda ise çalıştığım gravür metal baskı ve ayrıca dışavurumcu ve zengin dokulu, figüratif resimler ve gizemli acı çeken beden çalışmalarımdan örnekler verilmiştir.
Within the framework of art, human figure, which at any time is one of the most important subjects, especially as an object of body concept, has been used in the whole art world. 20th century artists see the presence of mystical and occult(hidden) tradition as a source of inspiration for modern images. When we try to read the historical process through mysterious texture in art, we can see that there is a solid relationship between art, creativity and the body. In modernism, the art of mystery, creativity and body-relationship has become an integral part of art. This situation emphasizes the importance of research. At the continuation of this study, the body as the art image was chosen as the main theme of the work. In this article, In this article, the body as an art image was chosen as the main theme of the work and in order to make the necessary explanations, firstly mysticism, after that, over the definitions body of the conventional patterns the more comprehensive definition have been given importance. As a result of these researches, I have been given examples of gravure metal printing which I have worked on, as well as examples of expressive and rich texture, figurative paintings and mysterious painful body works.