Bu çalışmanın temel amacı Türkiye’deki müzik endüstrisinde üretilen çeşitlilik ile Türk müzik dinleyicileri tarafından tüketilen çeşitlilik arasında kayda değer bir farklılık olup olmadığını sorgulamak, varsa bu farkın sebeplerini ortaya koymaktır. Müzik tercihleri ve dolayısıyla tüketilen çeşitlilik üzerinde anaakım müzik medyasının etkisi özellikle analiz edilmektedir. Türk müzik dinleyiclerinin müzikal tercihlerini ortaya koymak için Örtük Sınıf Analizi kullanılmıştır. Bu tercihler üzerinde nelerin etkili olduğunu saptamak için Multinominal Logit Regresyon modeli kullanılmıştır. Başlıca bulgular şunlardır: dinleyicilerin çoğunluğu ana akım müzik medyasında tanıtılan müzikleri tercih etmektedirler, çok az sayıda insan alternative şarkıcıların farkındadırlar ve müzik tercihlerini etkileyen faktörler yaş, cinsiyet, eğitim, kişilik özellikleri, ana akım müzik medyasına maruz kalma düzeyi, amatör müzik aktivitelerinde bulunmuş olmak ve tekrar tekrar dinleme sonucu edinilen aşinalıktır.
Keywords
Abstract
The aim of this paper is to investigate whether there exists a significant gap between the level of
@article{2017,title={TÜRKİYE’DE MÜZİK TÜKETİM DAVRANIŞLARI: ÜRETİLEN VE TÜKETİLEN ÇEŞİTLİLİK ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME},abstractNode={Bu çalışmanın temel amacı Türkiye’deki müzik endüstrisinde üretilen çeşitlilik ile Türk müzik dinleyicileri tarafından tüketilen çeşitlilik arasında kayda değer bir farklılık olup olmadığını sorgulamak, varsa bu farkın sebeplerini ortaya koymaktır. Müzik tercihleri ve dolayısıyla tüketilen çeşitlilik üzerinde anaakım müzik medyasının etkisi özellikle analiz edilmektedir. Türk müzik dinleyiclerinin müzikal tercihlerini ortaya koymak için Örtük Sınıf Analizi kullanılmıştır. Bu tercihler üzerinde nelerin etkili olduğunu saptamak için Multinominal Logit Regresyon modeli kullanılmıştır. Başlıca bulgular şunlardır: dinleyicilerin çoğunluğu ana akım müzik medyasında tanıtılan müzikleri tercih etmektedirler, çok az sayıda insan alternative şarkıcıların farkındadırlar ve müzik tercihlerini etkileyen faktörler yaş, cinsiyet, eğitim, kişilik özellikleri, ana akım müzik medyasına maruz kalma düzeyi, amatör müzik aktivitelerinde bulunmuş olmak ve tekrar tekrar dinleme sonucu edinilen aşinalıktır.},author={Funda LENA},year={2017},journal={The Journal of Academic Social Science}}
Funda LENA . 2017 . TÜRKİYE’DE MÜZİK TÜKETİM DAVRANIŞLARI: ÜRETİLEN VE TÜKETİLEN ÇEŞİTLİLİK ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME . The Journal of Academic Social Science.DOI:10.16992/ASOS.12530
Funda LENA.(2017).TÜRKİYE’DE MÜZİK TÜKETİM DAVRANIŞLARI: ÜRETİLEN VE TÜKETİLEN ÇEŞİTLİLİK ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME.The Journal of Academic Social Science
Funda LENA,"TÜRKİYE’DE MÜZİK TÜKETİM DAVRANIŞLARI: ÜRETİLEN VE TÜKETİLEN ÇEŞİTLİLİK ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME" , The Journal of Academic Social Science (2017)
Funda LENA . 2017 . TÜRKİYE’DE MÜZİK TÜKETİM DAVRANIŞLARI: ÜRETİLEN VE TÜKETİLEN ÇEŞİTLİLİK ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME . The Journal of Academic Social Science . 2017. DOI:10.16992/ASOS.12530
Funda LENA .TÜRKİYE’DE MÜZİK TÜKETİM DAVRANIŞLARI: ÜRETİLEN VE TÜKETİLEN ÇEŞİTLİLİK ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. The Journal of Academic Social Science (2017)
Funda LENA .TÜRKİYE’DE MÜZİK TÜKETİM DAVRANIŞLARI: ÜRETİLEN VE TÜKETİLEN ÇEŞİTLİLİK ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. The Journal of Academic Social Science (2017)
Format:
Funda LENA. (2017) .TÜRKİYE’DE MÜZİK TÜKETİM DAVRANIŞLARI: ÜRETİLEN VE TÜKETİLEN ÇEŞİTLİLİK ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME The Journal of Academic Social Science
Funda LENA . TÜRKİYE’DE MÜZİK TÜKETİM DAVRANIŞLARI: ÜRETİLEN VE TÜKETİLEN ÇEŞİTLİLİK ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME . The Journal of Academic Social Science . 2017 doi:10.16992/ASOS.12530
Funda LENA."TÜRKİYE’DE MÜZİK TÜKETİM DAVRANIŞLARI: ÜRETİLEN VE TÜKETİLEN ÇEŞİTLİLİK ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME",The Journal of Academic Social Science(2017)