Kendi döneminin tanınmış piyanist ve pedagoglarından Marie Jaëll (1840-1925), yakın arkadaşı, öğrencisi ve asistanı olduğu Franz Liszt’in (1811-1886) piyano sanatının esaslarını gün ışığına çıkarmıştır. Liszt piyano sanatının zirvesini temsil ederken, Jaëll onun sanatını gelecek kuşaklara aktarmak üzere bilimsel gözlem ve araştırmalara dayalı yeni bir piyano öğretisi geliştirmiştir. Geliştirdiği piyano öğretim metoduna “Tuşe” adını vermiştir. Bu makalede Marie Jaëll Piyano Öğretisinin ilkeleri ele alınmaktadır.
Marie Jaëll (1840-1925), a well-known pianist and a pedagogue in her epoch, unearthed the essence of the piano performance of Franz Liszt (1811-1886), to whom she was a close friend, a student and an assistant. While Liszt represented the pinnacle of the piano art, Jaëll developed a new piano teaching based on scientific observations and researches in order to transmit his art to future generations. She named her method as “Touch”. This paper deals with the principles of the Piano Teaching of Marie Jaëll,