Oluş-süreci içindeki bir varoluş olarak düşünülebilecek bireyin kendine dışsal olanla ilişkisi, onun yazgısıdır. Ötekine yazgısal bağlanmışlığın sonucu, kendiyle- aynı- olmama durumunu açığa çıkarır. Bu durum otantik varoluşun temelini oluşturur. Aynı ve öteki arasındaki otantik ilişki, kendine-uzaklık ile ötekine-açıklık arasındaki bağıntıda kendini gösterir. Kendiyle-aynı-olma özleminin yarattığı bütünlük arzusu, ötekine daimi maruziyetin sonucu oluşan kendine-öteki-olma durumuyla tatminsiz kalır. Bütünlük arzusunun tatminsizliği, self’in bütünleşmemiş bütünlüğüyle sonuçlanır. Varlığa hükmetmenin ötesinde, varlığa tanık-olma ya da varlığın açıklığına katılma anlamında otantik kendilik, ötekinin varlığına tanıklık eden ve bu tanıklığa dair edindiği bilgiyi, kendi bütünlüğüne indirgeyip tüketmeyen kişidir. Bu anlamda selfin kendiliği ile ötekinin başkalığı bir birliğe doğru evrilir. Her birinin aynı zamanda hem kendi hem de öteki olarak kaldığı bu sürecin sonunda her bir kutup kendi
@article{2016,title={BÜTÜNLÜĞÜ BOZULMUŞ BÜTÜNLÜK OLARAK SELF’İN YAZGISI: ÖZÜN ÖTESİNDE ÖTEKİNE AÇILIM},abstractNode={Oluş-süreci içindeki bir varoluş olarak düşünülebilecek bireyin kendine dışsal olanla ilişkisi, onun yazgısıdır. Ötekine yazgısal bağlanmışlığın sonucu, kendiyle- aynı- olmama durumunu açığa çıkarır. Bu durum otantik varoluşun temelini oluşturur. Aynı ve öteki arasındaki otantik ilişki, kendine-uzaklık ile ötekine-açıklık arasındaki bağıntıda kendini gösterir. Kendiyle-aynı-olma özleminin yarattığı bütünlük arzusu, ötekine daimi maruziyetin sonucu oluşan kendine-öteki-olma durumuyla tatminsiz kalır. Bütünlük arzusunun tatminsizliği, self’in bütünleşmemiş bütünlüğüyle sonuçlanır. Varlığa hükmetmenin ötesinde, varlığa tanık-olma ya da varlığın açıklığına katılma anlamında otantik kendilik, ötekinin varlığına tanıklık eden ve bu tanıklığa dair edindiği bilgiyi, kendi bütünlüğüne indirgeyip tüketmeyen kişidir. Bu anlamda selfin kendiliği ile ötekinin başkalığı bir birliğe doğru evrilir. Her birinin aynı zamanda hem kendi hem de öteki olarak kaldığı bu sürecin sonunda her bir kutup kendi},author={Gülay ÖZDEMİR AKGÜNDÜZ},year={2016},journal={The Journal of Academic Social Science}}
Gülay ÖZDEMİR AKGÜNDÜZ . 2016 . BÜTÜNLÜĞÜ BOZULMUŞ BÜTÜNLÜK OLARAK SELF’İN YAZGISI: ÖZÜN ÖTESİNDE ÖTEKİNE AÇILIM . The Journal of Academic Social Science.DOI:10.16992/ASOS.1263
Gülay ÖZDEMİR AKGÜNDÜZ.(2016).BÜTÜNLÜĞÜ BOZULMUŞ BÜTÜNLÜK OLARAK SELF’İN YAZGISI: ÖZÜN ÖTESİNDE ÖTEKİNE AÇILIM.The Journal of Academic Social Science
Gülay ÖZDEMİR AKGÜNDÜZ,"BÜTÜNLÜĞÜ BOZULMUŞ BÜTÜNLÜK OLARAK SELF’İN YAZGISI: ÖZÜN ÖTESİNDE ÖTEKİNE AÇILIM" , The Journal of Academic Social Science (2016)
Gülay ÖZDEMİR AKGÜNDÜZ . 2016 . BÜTÜNLÜĞÜ BOZULMUŞ BÜTÜNLÜK OLARAK SELF’İN YAZGISI: ÖZÜN ÖTESİNDE ÖTEKİNE AÇILIM . The Journal of Academic Social Science . 2016. DOI:10.16992/ASOS.1263
Gülay ÖZDEMİR AKGÜNDÜZ .BÜTÜNLÜĞÜ BOZULMUŞ BÜTÜNLÜK OLARAK SELF’İN YAZGISI: ÖZÜN ÖTESİNDE ÖTEKİNE AÇILIM. The Journal of Academic Social Science (2016)
Gülay ÖZDEMİR AKGÜNDÜZ .BÜTÜNLÜĞÜ BOZULMUŞ BÜTÜNLÜK OLARAK SELF’İN YAZGISI: ÖZÜN ÖTESİNDE ÖTEKİNE AÇILIM. The Journal of Academic Social Science (2016)
Format:
Gülay ÖZDEMİR AKGÜNDÜZ. (2016) .BÜTÜNLÜĞÜ BOZULMUŞ BÜTÜNLÜK OLARAK SELF’İN YAZGISI: ÖZÜN ÖTESİNDE ÖTEKİNE AÇILIM The Journal of Academic Social Science
Gülay ÖZDEMİR AKGÜNDÜZ . BÜTÜNLÜĞÜ BOZULMUŞ BÜTÜNLÜK OLARAK SELF’İN YAZGISI: ÖZÜN ÖTESİNDE ÖTEKİNE AÇILIM . The Journal of Academic Social Science . 2016 doi:10.16992/ASOS.1263
Gülay ÖZDEMİR AKGÜNDÜZ."BÜTÜNLÜĞÜ BOZULMUŞ BÜTÜNLÜK OLARAK SELF’İN YAZGISI: ÖZÜN ÖTESİNDE ÖTEKİNE AÇILIM",The Journal of Academic Social Science(2016)