C. CZERNY OP.777 PİYANO ETÜT KİTABININ ÇEŞİTLİ KAZANIMLAR AÇISINDAN İNCELENMESİ

Author :  

Year-Number: 2022-131
Yayımlanma Tarihi: 2022-08-19 19:57:53.0
Language : Türkçe
Konu : Müzik
Number of pages: 1-20
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

Bu çalışma C. Czerny Op.777 kitabının sistematik tasarım düzenini piyano eğitimcileri ve piyano eğitimi alan öğrencilere tanıtmak amacıyla hazırlanmıştır. C. Czerny’nin piyano edebiyatına katkı sağlayan birçok etüt kitabı bulunmaktadır. Bu etüt kitaplarının her biri kendi içinde piyano eğitimine farklı kazanımlara yönelik olarak hazırlanmıştır. Araştırma için seçilen bu kitabın en temel özelliği her ton için 6 etüt olmak üzere dört farklı tonda tasarlanmış toplam 24 etüdün sağ elin de kullanılan ses aralığının beş ses ile sınırlandırılmasıdır. Bu etüt kitabının genel olarak başlangıç piyano eğitiminde öğretilen ve tenik gelişim sürecinde uygulanması gereken çeşitli kazanımlar açısından değerlendirmesi yapılmıştır. Bu teknik kazanımların değerlendirilmesine ek olarak sol elde uygulanan eşlik yapılarındaki ses aralığının genişliği de ayrıca incelenmiştir. Kitabın dört farklı tondaki tüm etütlerinin sağ elde beş ses sınırında kalmasına karşın etütlerdeki sol el ses aralığı genişliğinin aşamalı olarak genişlediği sonuçlarına ulaşılmıştır. Çalışma sonucunda C. Czerny Op.777 kitabının sağ elde beş ses aralığı sınırından çıkmaması ve sol ede ise aşamalı olarak ses aralığının genişlemesi bulguları ile bu kitabın başlangıç piyano eğitimi için özel kazanım amaçları doğrultusunda hazrılandığı tespit edilmiştir.

Keywords

Abstract

This study has been prepared to introduce the systematic design of the C. Czerny Op.777 book to piano educators and students taking piano education. C. Czerny has many etude books that contribute to piano literature. Each of these study books has been prepared in itself for different gains in piano education. The most basic feature of this book chosen for the research is that the vocal range used in the right hand of a total of 24 etudes designed in four different tones, 6 etudes for each tone, is limited to five voices. This study book has been evaluated in terms of various gains that are generally taught in the beginning piano education and should be applied in the technical development process. In addition to the evaluation of these technical gains, the width of the vocal range in the accompaniment structures applied on the left hand was also examined. Although all the etudes of the book with four different tones remained within the limit of five voices in the right hand, it was concluded that the width of the left hand vocal range in the etudes gradually expanded. As a result of the study, it has been determined that this book has been prepared for the purpose of special acquisition for the beginning piano education, with the findings that the book of C. Czerny Op.777 does not go beyond the limit of five voice ranges in the right hand and that the voice range is gradually expanded in the left hand.

Keywords


  • Ahmetoğlu, F. (2020). Carl Czerny Op. 299 Piyano Etütlerinin Analizi. Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Eskişehir.

  • Aydınoğlu, O. (2014). Çağdaş Türk Bestecilerinin Piyano Eserlerinin Akademik Piyano Eğitimi Açısından İncelenerek Eğitim Seviyelerine Göre Sınıflandırılması. Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.

  • Elik, T. (2021). Carl Czerny Op.824 Dört El Piyano Etütlerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Ordu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ordu.

  • Ertem, A., & Şişman, Ö. A. (2021). C. Czerny Op. 299 17 Numaralı Etüdün Teknik Analizi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(3), 2189–2215.

  • Gül, G., & Dilber, F. B. (2019). Carl Joachim Andersen Op.15 Etüt Kitabı 2 Numaralı Etüdünün Teknik ve Biçimsel Analizi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21, 65–78. https://doi.org/10.26468/trakyasobed.417231

  • Kalkanoğlu, B. (2020). Piyano Eğitiminde Sol El: C. Czerny Op.718 Sol El Etütlerinin Analizi. Turkish Studies-Educational Sciences, 15(3), 1039–1950. https://doi.org/10.29228/TurkishStudies.42789

  • Kaptan, A. (2018). Piyanoya Başlangıç Aşamasında Carl Czerny’nin Etütlerinin Literatürdeki Önemi. TURAN-SAM Uluslararası Bilimsel Hakemli Dergisi, 10(40), 191–201.

  • Kıral, B. (2020). Nitel Bir Veri Analizi Yöntemi Olarak Doküman Analizi. Siirt Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15, 170–189. http://orcid.org/0000-0001-5352-8552

  • Korkmaz, O. (2021). Piyano Eğitimine Başlangıçta Kullanılan Etüdlerin Teknik Düzeyi Açısından İncelenmesi. Idil Journal of Art and Language, 10(78), 220–231.

  • Kurtuldu, M. K. (2009). Czerny Op. 299 30 Numaralı Etüde Yönelik Teknik ve Biçimsel Analiz. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 28–38.

  • Mete, M. (2004). Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalında Piyano Öğretiminde Kullanılan Czerny Op. 599 Etütlerinin Piyano Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.

  • Oğan, F. D., & Albuz, A. (2015). Piyano Öğretiminde Carl Czerny Op.599 ve Jean-Baptiste Duvernoy Op.176 Metodlarında Yer Alan Etüdlerin Klasik Dönem Sonatin İcralarına Etki Durumu. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 19(1), 397–426.

  • Ömür, Ö. (2021). Piyano Eğitiminde Kullanılan Bertini’nin 25 Etudes Elementaires Op.137 Kitabının Teknik ve Müzikal Kazanımlar Açısından İncelenmesi. E-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8, 627–641.

  • Öztürk, B. (2007). Carl Czerny’nin Opus 299\19 Numaralı Etüdünün Piyano Eğitimine Yönelik Analizi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(2), 241–258. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/6750/90755

  • Poyrazoğlu, E. (2007). Carl Czerny’nin Yaşamı ve “ıl primo maestro di pianoforte” Etütlerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.

  • Sezen, H. (2021). Études De Mécanisme Kitabının Çalım Teknikleri ve Kazanımları Açısından İncelenmesi. Idil Journal of Art and Language, 10(77), 18–29. https://doi.org/10.7816/idil-10-77-02

  • Sönmezöz, F. (2015). “Beyer Op.101 İlk Piyano Metodu” nun Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Kullanilabilirliği. The Journal of Academic Social Science Studies, 38(Autumn II), 177–199.

  • Toptaş, B., & Çeşit, C. (2014). Carl Czerny Op.599 Etüt Kitabında Sol Eşlik Yapılarının İncelenmesi. NWSA Academic Journals, 9(2), 66–83. https://doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.2.D0149

  • Umuzdaş, M. S. (2012). Carl Czerny Opus 299 34 Numaralı Etüdün Teknik ve Armonik Analizi. International Journal of Human Sciences [Online]., 9(2), 1569–1580.

  • Yılmaz, N. (2006). Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi GSE Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalında Uygulanan Piyano Eğitiminin Değerlendirilmesi. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bildirisi, 584–593.

  • Yokuş, H. (2005). Ülkemizde Türk Halk Müziği Kaynaklı Piyano Eserlerinin Piyano Eğitiminde Uygulanabilirliğinin Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.

                                                                                                                                                                                                        
  • Article Statistics