HALİME TOROS VE POST-MODERNİZM

Author:

Year-Number: 2018-76
Yayımlanma Tarihi: null
Language : null
Konu : Türk Dili ve Edebiyatı
Number of pages: 561-269
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

İlk öyküsünü (Ruhi Abi) 1983 yılında yazan Halime Toros’un eserleri post-modernizmle yakından ilgilidir. Yazın hayatının başlangıcı post-modernizmin yetkin örneklerinin verilmeye başlandığı döneme denk gelen yazar eserlerinde simülasyon kuramına ve post-modern zamanların kültürel dönüşümüne yer vermiştir. Post-modernizmin tekniklerinden yararlanan yazar ağırlıklı olarak metinlerarası ilişkileri ve üstkurmacayı kullanmıştır. Metinlerarası ilişkilerin farklı tüm türlerinde örnekler vermiştir. Bu makalede, yazarın eserleri üzerinde, yazın anlayışını ve birikimini yansıttığı için ayrıntılı bir çağrışımsal gönderme incelemesi tarafımca yapılmıştır. Değişen gerçek ve kurgu ilişkisini yansıtan üstkurmaca örneklerinin tamamı saptanmıştır. Bu çalışmada öncelikli olarak Toros’un post-modernizme bakışı araştırılacaktır. Bu nedenle post-modernizmin belirleyici iki yöntemi olan üstkurmaca ve metinlerarasılık seçilip incelenmiştir.

Keywords

Abstract

Halime Toros’s works, who wrote her first story (Ruhi Abi) in 1983, are closely related to post-modernism. The writer whose literatüre life corresponds to the period when the ideal examples of post-modernism are started to be given gives place to simulation theory and cultural transformation of post-modern times in her Works. The writer who draws on the methods of post-modernism uses mostly intertextual relations and metafiction. She gives examples in all types of intertextual relations .In this article, a detailed associative reference analysis is made by myself, in that the writer reflects her literatüre prehension and accumulation on her works. All of the metafiction examples which reflect the changing real and fiction relationship are determined. In this study, firstly, Toros’s viewsabout post-modernism will be researched. For this reason, metafiction and intertextuality which are the two determinant methods of post-modernism are chosen and examined.

Keywords