BİGALI “GACİ”: TOPLUMSAL CİNSİYET VE ETNİK KİMLİK BAĞLAMINDA EVDE ARAŞTIRMACI OLMAK

Author:

Year-Number: 2018-69
Yayımlanma Tarihi: null
Language : null
Konu : Sosyal Antropoloji
Number of pages: 246-258
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

Bu çalışmanın konusu evde antropoloji yaklaşımına dair bir tartışma yürütmektir. Antropolojik bilginin inşasına ilişkin sorgulamaların arakesitinde yer alan evde antropoloji, antropoloğun üyesi olduğu toplumda gerçekleştirdiği alan çalışmasını ifade etmek için kullanılır. Bu çalışma kapsamında evde antropoloji tartışması, Mardin’in Nusaybin ilçesinde yaşayan Domlar ile başlayıp Çanakkale’nin Biga ilçesinde yaşayan Romanlar ile sürdürülen alan araştırması deneyimlerinden hareketle kurulmuştur. Bu çalışma bağlamında eve dönüşü içermesi ile anlam kazanan alan araştırması deneyimleri öncelikle, antropoloji literatüründe birbiriyle zıtlığında ele alınan temel kategorilerin soruşturulması çerçevesinde değerlendirilmiştir. Buradan yola çıkılarak bu kategorilerin kesiminde bulunan araştırmacı konumuna odaklanılmıştır. Bir kadın ve Bigalı ama Roman olmayan olarak araştırmacı konumu toplumsal cinsiyet ve etnik kimlik bağlamında tartışılmıştır.

Keywords

Abstract

The subject of this study is to conduct a discussion on anthropology at home. Anthropology at home, which is at the intersection of questioning about the construction of anthropological knowledge, is used to describe the fieldwork in the society in which the anthropologist is a member. In the context of this study, discussion on anthropology at home was started with Doms living in Nusaybin district of Mardin and was established with the experience of fieldwork with Canakkale’s Roma living in Biga district. Within the scope of this study, the experience of fieldwork which is meaningful with return home has been primarily evaluated in the context of examining the basic categories which are constracted in the anthropological literature. From this point of view, the study focused on the researcher status which is located in the intersection of these categories. Being a female from Biga and non-Rom in the research field is examined within the contex of gender and ethnic identity.

Keywords