SANAL GERÇEKLİK VE MASAÜSTÜ OYUN ARAYÜZLERİNİN TASARIM VE KULLANICI DENEYİMİ BAĞLAMINDA KARŞILAŞTIRILMASI

Author :  

Year-Number: 2024-159
Yayımlanma Tarihi: 2024-12-15 18:50:39.0
Language : Türkçe
Konu : Tasarım
Number of pages: 452-471
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

Arayüz tasarımı, günümüz dijital dünyasında insanlar ile makine etkileşiminin vazgeçilmez bir parçasıdır.  Bu çalışma dijital endüstrinin en hızlı büyüyen alanlarından bir tanesi olan bilgisayar oyunlarının arayüz tasarımlarına odaklanmaktadır. Dijital oyun dünyasında karşımıza çıkan yeniliklerden bir tanesi sanal gerçeklik teknolojilerinin dijital oyunlarda kullanılmasıdır. Bu yenilik dijital oyun arayüz tasarımları ve kullanıcı deneyimi bağlamında değişiklikleri de beraberinde getirmektedir. Bu araştırmanın amacı bilgisayar (PC) ve sanal gerçeklik (VR) oyun arayüzlerini tasarım elemanları ve kullanıcı deneyimi bağlamında karşılaştırmaktır. Çalışma kapsamında “Skyrim”, “Minecraft” ve “Half-Life” oyunları seçilmiş, oyun arayüzleri grafik tasarım elemanları bağlamında analiz edilmiş, ardından katılımcılar ile odak grup çalışması gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda, uzun süre oyun oynayabilme ve oyun arayüzlerinin yalınlığı açısından masaüstü oyunlar; arayüzlerdeki dikkat çekicilik, yazı karakteri kullanımı, renk uyumu ve arayüzün oyun konseptine uyumu başlıklarında ise sanal gerçeklik oyunları daha başarılı bulunmuştur. Özellikle kullanıcı deneyimi açısından sanal gerçeklik oyunlarının masaüstü oyunlara göre çok daha başarılı olduğu görülmüştür.

Keywords

Abstract

Interface design is crucial for human-machine interaction in today's digital world. This study focuses on the design of interfaces in computer games, a rapidly growing sector in the digital industry. An important innovation in digital gaming is the integration of virtual reality technologies, which brings changes to digital game interfaces and user experiences. The primary goal of this research is to compare the interfaces of computer (PC) and virtual reality (VR) games in terms of design elements and user experience. The study analyzed the games "Skyrim," "Minecraft," and "Half-Life," concentrating on graphic design elements in their interfaces. Subsequently, participants took part in a focus group study. The research findings indicate that desktop games perform well in terms of extended playability and interface simplicity. In contrast, virtual reality games excel in interface attractiveness, font usage, colour harmony, and how well the interface aligns with the game concept. Importantly, virtual reality games significantly outperform desktop games in terms of user experience. 

Keywords


                                                                                                                                                                                                        
  • Article Statistics