GRAMSCİ'NİN HEGEMONYA KAVRAMI BAĞLAMINDA "ÖLÜMCÜL TUZAK" FİLMİNİN İNCELENMESİ

Author:

Year-Number: 2017-62
Yayımlanma Tarihi: null
Language : null
Konu : Sinema, İletişim Bİlimleri
Number of pages: 400-416
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

Amerika Birleşik Devletleri 11 Eylül Saldırıları sonrasında terör karşıtı bir politika başlatmış ve Terör üzerine savaş adı altında birçok ülkeye müdahale etmiştir. Bu bağlamda kendi hegemonyasını ve ideolojisini oluşturmak için; politik söylemini kitle iletişim araçları üzerinden sürdürmüştür. Hollywood sineması bu kitle iletişim araçları içerisinde büyük bir önem arz ederek, politik söylemin, ideolojik ve hegemonik yapının oluşturulmasında etkili bir araç olarak kullanılmaktadır. Bu çalışma 2001 yılında gerçekleşen 11 Eylül Saldırıları sonrasında Hollywood Sineması'nın terörizme yönelik algı operasyonunu hegemonya kuramsal çerçevesinde incelemektedir. 11 Eylül Saldırıları sonrası vizyona giren sinema filmi Ölümcül Tuzak (The Hurt Locker), Van Dijk'in ideolojik söylem analizi yöntemiyle incelenmiştir.

Keywords

Abstract

After 9/11 United States of America has adopted war on teror policy and has intervened in many countries under the name of this policy. In this context, to create its own hegemony and ideology USA has used mass media for spreading this political discourse. And Hollywood used effectively for creating political discourse and ideological and hegemonic structure. In this study “The Hurt Locker” analyzed by Van Dijk’s ideological discourse analysis and Hollywood’s approach the terorism is revealed on the Gramsci’s concept of Hegemony.

Keywords