EDEBİYATTAN HEYKELE: SANAT DALLARI ARASI ETKİLEŞİM ÖRNEĞİ OLARAK “CEHENNEM KAPISI”

Author:

Year-Number: 2017-55
Yayımlanma Tarihi: null
Language : null
Konu : Plastik Sanatlar
Number of pages: 29-43
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

Heykel sanatı tarihinde büyük öneme sahip ve Fransız Romantizminin güçlü temsilcilerinden Auguste Rodin, heykeli akademizm ve süslemeden kurtarması, anıtsallık yerine insancıllığı seçmesi gibi getirdiği yeniliklerle heykel sanatında büyük değişim sağlamıştır. Ele aldığı konuları, biçimleri, desenleri ve heykelleri ile kendinden sonra gelenlere yeni kapılar açmıştır. Tarih boyunca sanatçılar ya da sanat dalları arası etkileşim her zaman olmuştur. Çoğu zaman farklı bir alanda yapılmış ya da yazılmış bir yapıt, dönüşerek izleyicisiyle farklı bir sanatsal dille yeniden iletişim olanağı bulmuştur. İşte en güzel örneklerinden biri olarak gösterilebilen ve konusunu Dante’nin İlahi Komedyası’ndan alan Rodin’in Cehennem Kapısı rölyefi de edebiyatın heykele yansıması, edebi eserin heykel diliyle yeniden anlatılması, biçimsel farklılıkla yeniden hayat bulması olarak değerlendirilebilir. Rodin’in hayatının uzun bir döneminde kendine eşlik etmiş olan bu rölyef, sanatçının kendi izlerini taşıyan en önemli yapıtları arasında yer alır.

Keywords

Abstract

Having a profound significance in the history of sculpture art and being one of the most substantial representatives of the French Romanticism, Auguste Rodin provided major change for the sculpture art by ridding sculpture off of academism and embellishment and choosing humaneness over monumentality. Issues, shapes, patterns and sculptures that she embraced paved the way for the following generation. Throughout history there has always been interaction between artists or art branches. Most of the time, an artwork created in a different field transforms and establishes a new way of communication with its audience through a different artistic expression. Being one of the finest examples of this and inspired from Dante’s Divine Comedy, Rodin’s The Gates of Hell rellef could be interpreted as literature’s reflection on sculpture, re-telling of the literary work through the language of sculpture and rebirth through the stylistic differences. Having accompanied Rodin through most of his life, this rellef is among the artist’s most important works of art that carries his marks.

Keywords